2018/04/20

Blok Winsor&Newton akwarelowy - recenzja

Hej wszystkim! Dzisiaj chciałabym powiedzieć parę słów na temat bloku do akwareli, którego pokazywałam dawno temu w tym haulu. Przez całe życie używałam prawie jednego i tego samego bloku do akwareli, ale zamarzyło mi się coś na spirali. Tak żeby w końcu moje rysunki były w jednym miejscu i nie walały się byle gdzie. Niestety, nie wiele mogłam znaleźć, ale w moje oko wpadł ten. Dlatego jak chcecie się dowiedzieć jak się sprawdził, to zachęcam do dalszej części postu.


Tradycyjnie, zacznijmy od faktów - papier jest biały, drobnoziarnisty, o gramaturze 300g, więc jest idealny do technik mokrych takich jak akwarele. Na spirali dostępny jest tylko w orientacji poziomej, przynajmniej nie mogłam znaleźć w pionowej. Przyznam szczerze, że nie za bardzo mi to odpowiada, ale nie jest to jakaś straszna wada. Jak znacie jakieś dobre bloki do akwareli z orientacją pionową to piszcie, będę wdzięczna. Okładka jest miękka, ale bardzo elegancka i minimalistyczna - charakteryzuje ją połyskujący, srebrny napis oraz faktura, którą myślę udało mi się uchwycić na powyższym zdjęciu. 


Format jest niestandardowy - troszkę większy niż A6. Niestety też nie mogłam znaleźć większych, więc zapewne dla wielu z Was będzie to wada. Kolejną wadą jest niestety cena - za takie maleństwo zapłaciłam troszkę ponad 30 złotych. Warto zaznaczyć też, że szkicownik ma tylko 15 arkuszy, czyli za jedną kartkę płacimy 2 złote! Dla porównania - za blok rozmiaru A5 z firmy Canson zapłacimy niecałe 6 złotych, więc różnica jest moim zdaniem ogromna. A teraz przejdźmy do najważniejszego, czyli jak się w nim maluje. Mogę opisać to słowem - przecudownie! Kartka jest w stanie przyjąć bardzo dużą ilość wody i przy tym nie faluje, co najwyżej lekko wygina się po brzegach. Za to można to bardzo łatwo wyprostować po skończeniu malowania. Próbowałam w nim zarówno tradycyjnych akwareli jak i kredek akwarelowych i w obu przypadkach szkicownik się spisał na medal. Mimo tych drobnych wad, szkicownik polecam każdemu :)


To już wszystko na dziś, mam nadzieję, że recenzja będzie przydatna dla chociaż jednej osoby.   Dziękuję, że dotrwaliście do końca, pozdrawiam ciepło i życzę miłego dnia. Papa :*

60 komentarzy:

  1. fajnie, że przypadł Ci do gustu :) Śliczna sówka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeżeli kiedyś zacznę regularnie malować akwarelami to z chęcią go sobie kupię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, choć można coś dobrego kupić też taniej :)

      Usuń
  3. Dość wysoka cena, chociaż format nawet fajny, nie za duży, nie za mały :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś czuję, że dla niektórych jednak będzie właśnie za mały :/

      Usuń
  4. Yaay, what a nice and handy format of the notebook! ❀✿

    Blog de la Licorne

    OdpowiedzUsuń
  5. W tym przypadku cena odzwierciedla jakość ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak :D Chociaż nie obraziłabym się o większe rozmiary i inną orientację :/ Cóż, nie można mieć wszystkiego :D

      Usuń
    2. Coś kosztem czegoś ;)

      Usuń
    3. Ale nie ma co narzekać tylko cieszyć sięz pozytywów :D

      Usuń
    4. Fakt,czasami warto za coś dać więcej,efekt sam mówi za siebie :D

      Usuń
  6. Super, że się tak sprawdził, jeśli chodzi o ilość wody itd. Ale no jak widać za jakość trzeba płacić i to sporo. Jeszcze, że karki małe to taka mała ilość stron...
    Jak na jednorazowy zakup to w porządku. Na dłuższą metę to raczej każdy poszedłby z torbami :D
    Ale super, że udało Ci się go przetestować i mimo tych wad jesteś zadowolona :)
    Rysuneczek wyszedł jak zwykle świetnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak myślę, jeszcze zależy ile ktoś maluje, bo ja w sumie tak raz za czas, więc pewnie się kiedyś na niego skuszę jeszcze xD Albo poszukam czegoś innego :D
      Dzięki :*

      Usuń
  7. Wygląda bardzo prosto i elegancko :), nigdy nie miałam kartek z tej firmy, mam za to akwarele, z których jestem bardzo zadowolona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie słyszałam, że akwarele też mają dobre :) W ogóle mam wrażenie, że mają dużo porządnych produktów :)

      Usuń
  8. Od razu zwróciłam uwagę na ten blok, twoje akwarele wyglądają na nim bardzo elegancko i domyślałam się, że to papier dobrej jakości. Szkoda tylko, że jest taki drogi:/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, ta cena nie sprzyja biednym studentom takim jak ja :D Jakby ktoś malował codziennie to konkretny wydatek :/

      Usuń
  9. Szkicownik wydaje się bardzo fajny :) Szkoda tylko, że za taki mały format oraz taką małą ilość kartek trzeba zapłacić 30 zł. Bo za taką cenę można kupić kilka bloków o większym formacie i z większą ilością arkuszy.
    Fajnie, że blok się u Ciebie sprawdził, i że fajnie się w nim maluje ^^
    http://natali-style-art-studio.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Wow, cena powala ;) Ja się na takich szkicownikach zupełnie nie znam, ale wydaje mi się, że niełatwo o taki, który przyjmie dużą ilość wody ;) Szkoda, że tylko 15 arkuszy ma.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie tak żeby kartki były szyte to ciężko :/ Bo bloki można tanio dostać, ale nie lubię jak mi się prace gdzieś walają ;D

      Usuń
  11. Za jakość warto trochę więcej zapłacić :D, wcześniej nie spotkałam się z tym szkicownikiem, a wygląda bardzo fajnie :) Sama uwielbiam niestandardowe rozmiary szkicowników i bloków :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ostatnio zaczęłam malować akwarelami i zastanawiam się nad takim właśnie bloczkiem, ale na razie mam dwa swoje jeszcze więc się wstrzymam. Tak czy siak śliczny :) i rysunek również. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Prezentuje się bardzo profesjonalnie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ładnie wygląda :) Ale cena poraża...

    OdpowiedzUsuń
  15. Odpowiedzi
    1. Raz za czas można sobie kupić :)

      Usuń
    2. Wiem, moja wypowiedź odniosła się do osób rysujących, jak ktoś nie rysuje w ogóle, to taki blok w ogóle nie jest potrzebny :)

      Usuń
  16. Świetna sówka :)
    Cena dość spora

    OdpowiedzUsuń
  17. Cena, jak dla takiego amatora jak ja, jest zbyt duża. Za to mogłabym kupić wielkie bloki rysunkowe i w nich mazać, ale wiadomo że to już nie będzie ten sam efekt. Za komfort i profesjonalizm trzeba płacić. Fantastycznie, że ci się spodobał, mi też bardzo wizualnie podoba się ten blok :) Raz na jakiś czas można zaszaleć i pozwolić sobie na coś takiego, w tedy nawet te 3dyszki nie wydają się być takie straszne :D zwłaszcza jak ktoś ma talent tak jak ty! Na pasji nie ma co oszczędzać :) Tak uważam :)
    Pozdrawiam cieplutko myszko :*

    OdpowiedzUsuń
  18. Wooow! Wygląda mega profesjonalnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Nawet jeżeli nie rysuję ani nie maluję, i tak lubię czytać na temat przyborów plastycznych XD
    Śliczna na sówka <3
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  20. O kurcze no rzeczywiście troszkę drogi :D Szkoda, że rozmiarów większych nie ma ;p Fajnie, że się dobrze sprawdza do malowania to najważniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja artystycznie utalentowana nie jestem, dlatego lubię oglądać dzieła innych osób. Piękna sowa <3
    Pozdrawiam!
    My blog
    Instagram

    OdpowiedzUsuń
  22. W orientacj poziomej jest lepiej niż w pionowej chociażby ze wzgledu na to, że osobom leworecznym nie przeszkadza spiralka w malowaniu / rysowaniu.
    Wyglada na to, że zakup udany, ale osobiście bym przy niego nie sięgnęła, głównie ze wzgledu na cenecene i wole jednak swobodę rysowania/malowania na pojedynczej kartce.
    Najważniejsze ze Tobie sie podoba, pozdrawiam ! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niby tak, ale jakby leworęczna osoba chciałaby poziomą to tym bardziej właśnie by przeszkadzała xD
      Rozumiem doskonale, ja zaś nie lubię jak te kartki potem nie mają gdzie się podziać :D

      Usuń

Dziękuję bardzo za wszystkie komentarze, motywuje mnie to do dalszego działania. Bardzo proszę nie spamować, takie komentarze nie będą publikowane. Szkoda tylko i Waszego i mojego czasu.