2018/03/19

Co rysować gdy nie masz pomysłu?

Hej wszystkim! Chyba każdego artystę czasem łapie taki brak weny, że chciałoby się coś narysować, ale w sumie nie wiadomo co. A może jakieś pomysły są, ale nie ma dobrego dnia żeby zabrać się za coś "poważniejszego"? Mi też się to czasem zdarza, ale w takich chwilach sięgam po właśnie te sposoby, którymi chciałabym się z Wami podzielić.


Moją pierwszą propozycją jest anatomia. Myślę, że to jest coś, co warto poćwiczyć bez względu na to  jaki aktualnie poziom prezentujecie. A skoro nie macie pomysłu, to z pomocą przyjdzie wiele stron poświęconym anatomii dla artystów takich jak np. wspominanym już kiedyś posemaniacs, który ma także osobną stronę z dłońmi. Super jest to, że modele można obracać pod wieloma kątami, przez co mamy mnóstwo możliwości doboru póz. Jeżeli tego typu modele Was nie przekonują polecam zajrzeć do Senshistock i Imperialstarletstock na deviantarcie z których również czasem korzystam. Pamiętajcie tylko by przeczytać dokładnie zasady używania referencji! (i oczywiście ich przestrzegajcie)


A czemu by nie narysować czegoś co mamy pod ręką? Również super ćwiczenie. Na pewno leży coś ciekawego koło Was na biurku czy na podłodze. Narysujcie! Z natury też warto coś  czasem narysować. Niekoniecznie to muszą być arcydzieła, czasem takie proste i szybkie szkice też mogą nam wiele dać. Ja często ten sposób praktykowałam na wykładach. Polecam też porysować koleżanki albo kolegów ze sali :p


Kolejnym moim sposobem na brak pomysłów jest zrobienie jakiegoś wyzwania. Może wydać się to trochę głupie, ale myślę że to jest świetny sposób na potrenowanie wyobraźni, spróbowania czegoś nowego a także na trochę zabawy. Obecnie w czasach youtube tych wyzwań rysunkowyc jest pełno i  jestem pewna, że każdy znajdzie coś dla siebie. Wyzwanie z plamkami, praca z wykorzystaniem tylko 3 markerów a może znaleźć sobie listę tematów na miesiąc i dzień w dzień rysować? Czemu nie, zawsze jakieś urozmaicenie od tego co robimy zazwyczaj. 


Ostatnim moim pomysłem jest stworzenie jakiegoś fanartu. Wystarczy się tylko zastanowić co ostatnio przeczytaliśmy/oglądnęliśmy czy graliśmy, wybrać postać/scenę i narysować to po swojemu. Ja na przykład, jak nie wiem co rysować to często rysuję pokemony, jest ich tyle, że na pewno zawsze się znajdzie jakiś do zilustrowania.


To już wszystko na dziś. Mam nadzieję, że post był przydatny i już nikt nie będzie miał problemu z pomysłami. Czasem szkoda czasu na zastanawianie się i lepiej po prostu działać ;) Pozdrawiam Was ciepło i życzę miłego dnia, papa :*

73 komentarze:

  1. Czasami tak jest, że chce się malować, a nie ma się pomysłu. Najgorzej! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Przydatne wskazówki. Fajnie jak ktoś opisuje takie sytacje ze swojego punktu widzenia - można się zainspirować.. no własnie i grunt by znaleźć inspiracje. czasem można rysowac od niechcenia - dać się ponieść emocji i wyjdzie z tego coś świetnego :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne wskazówki ;) Ja osobiście nie rysuję, więc takiego problemu nie mam, ale z pewnością wszystkim artystom ten post się przyda ;) Ja za to podziwiam te szkice sylwetek - rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo za miłe słowa, starałam się żeby jakoś wyglądały! :"D Mam nadzieję, że kogoś zainspiruję :)

      Usuń
  4. Świetne! Mnie pomysłów nie brakuje, za to umiejętności kuleją... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Właśnie że nic nie kuleje :P Ale to dobrze, że pomysłów nie brakuje :D

      Usuń
  5. Kolejny udany poniedziałek
    Tylko temu że można czytac takie dobre blogi jak ten ;3

    P.S. Jako że w tym miesiącu wypada "rocznica" ostatniej paczki, podesłać coś tobie? Magazyny/Doujiny/Figurka-model?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak mi miło to słyszeć <3 Dziękuję!
      O kurczę, nawet nie wiedziałam, już tyle czasu minęło? XD A dziękuję, chyba nic nie trzeba :D

      Usuń
    2. "Chyba nic nie trzeba" nie znaczy "nic nie trzeba" ;3
      Coś podeśle po świętach, ok?

      Usuń
    3. Ok, dziękuję, w takim razie nie mogę się doczekać :D

      Usuń
  6. Twoje prace jakie by nie były to zawsze są fajne i świetnie wykonane. Ja dawniej jak robiłam w szkice to zawsze inspirowała mi się właśnie tym co miałam dookoła siebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Miło słyszeć, że nawet trochę coś innego niż zwykle jest miło przyjmowane :) No i super! Szkoda, że już nie tworzysz ;(

      Usuń
  7. Nigdy nie potrafiłam rysować, zazdroszczę Ci takiego talentu..Ślicznie rysujesz, dla osób które to kochają, fajne rady aby mogły zaczerpnąć inspiracji;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To kwestia spędzania mnóstwa czasu nad tym, ale dziękuję bardzo za miłe słowa! <3

      Usuń
  8. Super pomysły! Na pewno skorzystam, kiedy nie będę wiedziała co narysować ^^
    http://natali-style-art-studio.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Najważniejsze to właśnie chyba zacząć coś rysować, może akurat wena natchnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, ja najczęściej muszę jednak mieć pomysł chociażby na pozę :/

      Usuń
  10. wskazówki super dla rysujących:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wyzwanie to świetny sposób na kreatywne rysunki :) Oczywiście anatomia też się świetnie sprawdzi w przypadku braku weny :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja powinnam sobie taki poradnik zrobić, gdy nagle brakuje mi pomysłu na wpis.

    OdpowiedzUsuń
  13. Zazwyczaj szkicuję sobie coś na boku, ale najczęściej (niektórzy powiedzą, że idę na łatwiznę) koloruję obrazki w kolorowankach antystresowych :) <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To też jest fajne, sama też czasem lubię coś pokolorować ;)

      Usuń
  14. U mnie przeważnie problem był z brakiem czasu, a nie brakiem pomysłów ;D

    OdpowiedzUsuń
  15. Gdyby tylko po latach potrafiła wrócić do rysowania, to z pewnością skorzystałabym z Twoich rad.

    Pozdrawiam,
    http://tamczytam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja swoją przygodę z rysowaniem zaczynałam od zwierząt wykonywanych ołówkami. Rysowałam tego tyle i przez tak długi okres czasu, że trochę mi się już znudziło, a po drugie nie umiałam rysować ludzi. Od tego czasu (aż do dzisiaj) najczęściej rysuję portrety znanych osób, a że zdjęć w internecie jest pełno, to z reguły nie mam problemów z brakiem pomysłu na rysunek :)
    Świetne rady!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i fajnie :) Ja nie lubię rysować ze zdjęć, dla mnie to strasznie nudne Dx
      Dziękuję!

      Usuń
  17. Brak weny to u artystów normalka :) Myślę, że każdego to dotyka wcześniej czy później. Całkiem ciekawe pomysły na twórczość kiedy właśnie brakuje nam weny. Zapraszam do mnie, reaktywacja bloga: www.madame-katharine.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Wow pięknie! Anatomia bardzo mi się spodobała! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Znam dobrze brak weny, nie tylko w rysowaniu ale w i wpisaniu :) często, kiedy miałam ochotę coś na rysować, zrzucałam z głowy na papier obraz jakieś danej sytuacji, własnej historii, wymyślonej opowieści :) wspaniały post, bardzo pomocny naprawdę super <3
    pozdrawiam cieplutko myszko :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też fajny pomysł, ja tak nie umiem rysować jakiś sytuacji. Dziękuję! :)

      Usuń
    2. To wyglądało tak że dwa ludziki ze sobą rozmawiały, albo coś jadły, albo biegały, albo były na spacerze coś takiego :)

      Usuń
    3. No moim zdaniem ciężko narysować dwie osoby koło siebie :D

      Usuń
    4. Wiesz, moje rysunki to były bardziej karykatury, takie tam maziaje ale uwielbiałam to rysować :D

      Usuń
  20. Bardzo ciekawe pomysły. Z niektórych na pewno skorzystam :D.
    Rysunki jak zwykle śliczne :3

    mischotta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. U mnie jest na odwrót pomysł jest, ale umiejętności brak 😁
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo przydatny post, tak czasem jest. Ja zazwyczaj gdy nie mam pomysłu po prostu biorę szkicownik i co mi ręka narysuje to będzie, najczęściej są to jakieś portreciki na szybko ;) Czasem też sięgam po inspiracje do telefonu :) W sumie pomysłów zawsze jest wiele, tylko czasem po prostu gdzieś wszystkie znikają i trudno je odnaleźć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To też się właśnie sprawdza, tylko ja właśnie tak mam, że rysuję jakieś nudne portrety i właśnie ileż można tego natworzyć xD Dzięki!

      Usuń
  23. Fajny pomysł na post,ja jak nie mam weny to nawet nie chce mi się sięgać po ołówek xD
    Super wyglądają twoje szkice postaci, mi to nigdy nie wychodzi:/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie właśnie czasem są chęci a pomysłu brak, ale chyba jestem sama z takim problemem xD
      Dzięki, mi też wcale tak dobrze nie wychodzą, te są po prostu jedne z lepszych, niektóre to totalna porażka :D

      Usuń
  24. Mi do egzaminu Technika usług fryzjerskich przydałby się taki talent !

    OdpowiedzUsuń
  25. Najgorzej jak się pomysłów ma tysiące ale brak talentu do rysowania :P w każdym razie ćwiczę ćwiczę :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy ja wiem? Nie wszystko musi wychodzić perfekcyjnie moim zdaniem :)

      Usuń
  26. Jak ja bym chciała tak rysować... Myślisz, że rysowania można się nauczyć czy jednak trzeba mieć to "coś"?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie wiem, sama często zadaję sobie to pytanie. Ja zdecydowanie nie jestem osobą z tym "czymś" a postęp w przeciągu lat zrobiłam, więc gdzieś tam łudzę się, że to kwestia ćwiczeń... Ja rysuję już tylko dlatego że lubię, nic poza tym :)

      Usuń
  27. O tak, chyba każdego, co ktoś robi, chwyta czasem taka fala niemocy. Ja mam ostatnio ten problem z pisaniem i próbuję nasz wszystkie sposoby pozbyć się tego ;) Co do rysowania - też dobre rady i myślę, że wyciągniesz tymi poradami osoby z brakiem pomysłu! Najważniejsze to ćwiczyć, nawet wtedy gdy nie ma się pomysłu, pozdrawiam ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, to prawda :) W takim razie życzę Ci dużo weny! :D

      Usuń
  28. Jeszcze możesz robić zakładki do pokolorowania ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, tylko najgorzej, że na to też trzeba mieć pomysł :D W sensie, że co konkretnie na niej ma być :)

      Usuń
    2. No tak, ale mogą być np. autka, kwiaty (konwalie, tulipany..) kotek ;)

      Usuń
    3. No to już jakieś pomysły są :D

      Usuń

Dziękuję bardzo za wszystkie komentarze, motywuje mnie to do dalszego działania. Bardzo proszę nie spamować, takie komentarze nie będą publikowane. Szkoda tylko i Waszego i mojego czasu.